Страхування вантажів – один з найдавніших видів страхування. Один з перших страхових полісів на перевезення вантажу, що надійшов до наших днів, було видано ще в 1347 році. Уже в той час купці і торговці розуміли, що збитки при пошкодженні або загибелі вантажу можуть скласти значну суму, що в десятки, а то й сотні разів перевищує вартість страховки.
На відміну від середньовічних – сучасні власники вантажу та транспортні компанії багато в чому все ще сподіваються або на «все обійдеться», або на отримання відшкодування від перевізника.
І якщо перший варіант економії, очевидно, є сумнівним, то в другому випадку не всі розуміють, що в реальності ризики, по яких застрахований вантаж – досить обмежені.
А саме – до них відносяться лише ті, які знаходяться в зоні відповідальності перевізника, в інших випадках – вибачте, форс-мажор. І в такому випадку – див. перший варіант – збиток, в якому б то не було вигляді відшкодовувати зовсім нікому.
Але якщо все-таки Ви вирішили убезпечити свій бізнес і застрахувати свій вантаж – виникає головне питання: на що звернути увагу при укладанні договору страхування вантажів? Скільки таких критичних нюансів: три, п’ять, десять?
В даному випадку ми можемо чесно сказати – їх багато.
По-перше, кожен вантаж індивідуальний і на ціну впливає характер вантажу, його упаковка, маршрут, вид транспорту, яким він перевозиться, вартість вантажу і т.д. Все це необхідно враховувати при формуванні оптимального страхового продукту для конкретного бізнесу. В тому числі, врахувати покриття проміжного зберігання товару на складі, покриття при розвантаженні/завантаженні (а саме цей етап є одним з найбільш ризикових), окремо передбачити страхування вантажів, які вимагають специфічного температурного режиму (якщо подібні опції використовуються).
Багато підприємців просто не знають, що можливо застрахувати, а що ні – страхові же в даному випадку виходять з бажання мінімізувати свій набір ризиків, а відповідно і своєї відповідальності.
По-друге, якщо ми говоримо про регулярні перевезення і великі обороти – необхідно підібрати ефективну форму подачі інформації про перевезення в страхову компанію, а також форму звітності та оплати за здійснені відправлення. При цьому так, щоб мінімізувати витрачений час ваших власних співробітників на цей бізнес-процес. Адже це можуть бути як сертифікати, видані під кожну конкретну відправку, так і декларативна квартальна звітність – якщо обсяги вантажів дуже великі.
Тому питання «Як правильно вибрати?» краще переформулювати в інше – «Хто може мені в цьому виборі допомогти?» Адже делегуючи стратегічно важливі процеси іншій компанії, яка є експертом в своїй справі, Ви можете сконцентрувати свої ресурси на основному виді діяльності, при цьому отримуючи кваліфіковану послугу.
Як страховий брокер, крім допомоги у всіх перерахованих вище питаннях, ми забезпечуємо нашим клієнтам повний супровід договору не тільки на моменті його укладення, але і в процесі врегулювання страхового випадку при збитках, допомагаючи в отриманні страхового відшкодування аж до його судового врегулювання.
Наша компанія – великий оптовий покупець, який щорічно придбає страховки на десятки мільйонів гривень і розміщує ризики на мільярди гривень, тому послуги Консорис оплачуються у вигляді дисконту від страхових компаній. Ви платите тільки за страховку, а наші послуги оплачують самі страхові компанії. Більш докладно про це читайте в розділі «Страховий консалтинг».
Більш докладну інформацію отримайте з наших Публікацій:
- “Страхування вантажів – як правильно вибрати страхове покриття”
- “Страхування товару на складі” (ч.1) (ч.2)