Страхова компанія після врегулювання збитку і виплати вам відшкодування, вже по відновленому авто, має право виставити регрес, претензію до обвинувачуваної сторони для відшкодування витрат. Розмір відшкодування у такому разі визначається тільки незалежним експертом, шляхом проведення експертної оцінки.
Для Вас, як страхувальника, це несе деякі незручності, оскільки експертна компанія зобов’язана сповістити (послати повістку) обвинувачувану сторону про місце і час проведення такої оцінки, а на це потрібен деякий час, декілька днів. У зв’язку з цим, час огляду Вашого авто затягнеться.
Після проведення експертної оцінки Ви обумовлюєте з фахівцем страхової компанії місце ремонту Вашого автомобіля, де Вам потрібно взяти рахунок-калькуляцію, в якій будуть перераховані всі необхідні роботи по відновленню авто і їх вартість. Також необхідно погоджувати цей перелік із фахівцем страхової компанії по врегулюванню збитків.
Якщо в цей список не включені роботи, про які не згадувалося в акті огляду Вашого автомобіля і ціни на такі роботи не завищені, то такі узгодження будуть звичайною формальністю. Проте багато СТО, прагнучи збільшити вартість ремонту, включають досить сумнівні пункти. Наприклад, при фарбуванні пошкоджених деталей кузова в рахунок-калькуляцію включають пункт по перепилу (вирівнювання кольору) на суміжні запчастини кузова.
Так,
при фарбуванні передніх дверей частково проводиться фарбування крила і задніх дверей, що природньо робить ремонт дорожчим. Більшість страхових компаній категорично відмовлять в оплаті подібних робіт.
Неприємний сюрприз може Вас чекати, якщо СТО виставить Вам рахунок за складання подібної калькуляції. Необхідно пам’ятати, що такі послуги страховими компаніями не оплачуються, їх мотивація – документальне оформлення таких робіт СТО є природним, а стягувати додаткову плату за це незаконно.
Добре, коли вдається уникнути подібних ускладнень при узгодженні рахунку-калькуляції СТО і відділ врегулювання збитків страхової компанії дає добро на проведення відновного ремонту Вашого автомобіля. Чудово, якщо в договорі страхування вказана СТО. Але найчастіше прописано, що СТО вибирається за погодженням сторін. Потрібно визначитися, як оплачуватиметься подібний ремонт.
Найбільш простим є варіант, коли страхова компанія перераховує кошти на СТО. Вам досить поставити автомобіль на ремонт, а по його закінченню просто забрати свій транспортний засіб. Усі розрахунки страхова компанія здійснить без Вашої участі.
Багато автовласників після узгодження рахунку-калькуляції проводять ремонт авто за свої кошти, оплачуючи готівкою вартість ремонту на СТО. Проте слід пам’ятати: якщо Ви бажаєте отримати готівкою відшкодування для подальшого ремонту авто, то найвірогідніше страхова компанія погодиться на часткову оплату такої суми або відніме суму ПДВ такого ремонту. Тільки після надання актів виконаних робіт і чеків про оплату вона буде готова виплатити залишок суми, витраченої на ремонт.
Отримати кошти готівкою до ремонту можливо ще і у випадку, якщо Ви погодитеся на суму відшкодування згідно експертної оцінки. Враховуючи, що при такій оцінці ціни на запчастини і роботи середні по регіону, то найвірогідніше для ремонту на спеціалізованій СТО цієї суми Вам буде недостатньо.
У будь-якому випадку місце ремонту і форма його оплати – це предмет домовленості між страховою компанією і Вами. Хочемо тільки звернути увагу на те, що
після усних домовленостей Вам необхідно написати заяву на виплату страхового відшкодування, де все буде зафіксовано.
Цей документ, як правило, і є останнім у процесі врегулювання збитку. Саме з дати його підписання і йде відлік на терміни виплати страхового відшкодування, згідно з договором страхування.
Слід пам’ятати, що і в першому, і в другому випадку зі страхових відшкодувань може утримуватися франшиза. При першому варіанті – на СТО буде перерахована сума ремонту мінус розмір франшизи. І щоб забрати автомобіль з СТО Вам необхідно буде внести кошти у розмірі франшизи. При другому варіанті – страхова компанія виплачує Вам суму страхового відшкодування мінус франшиза.
Після того, як відновний ремонт завершено, Ви зобов’язані показати свій автомобіль фахівцеві страхової компанії по врегулюванню збитків, який зафіксує факт такого ремонту. З цієї миті на замінені і відремонтовані частини Вашого автомобіля поновлюється страхове покриття. У випадку, якщо в подальшій експлуатації автомобіля будуть пошкоджені деталі, які відновлювалися в процесі попереднього ремонту, а Ви так і не надали для огляду відремонтований автомобіль у страхову компанію, страховик цілком справедливо може відмовити у виплаті страхового відшкодування.
Як правило, на практиці досить часто доводиться вирішувати велику кількість додаткових питань, які виникають у процесі врегулювання збитків. Найбільш правильним і прийнятним буде передати вирішення цих питань фахівцям “Страхового Брокера Консорис”. Це дозволить скоротити час, витрачений на оформлення ДТП, врегулювання збитків, а також позбавить Вас від зайвих ускладнень при вирішенні цих питань.