Страхування відповідальності експедитора

экспедитор

Участь компаній в логістичному ланцюзі неминуче пов’язана з різного роду ризиками, що стосуються перевезень вантажів, здійснення операцій складування і тимчасового зберігання вантажів, виконання вантажно-розвантажувальних робіт і т. д. При цьому від якості та своєчасності виконання кожним учасником транспортування своєї частини роботи залежить ефективність всієї логістики, а відповідно, прибуток або збиток кожного з учасників, не кажучи вже про кінцевого споживача послуг.

Страхування відповідальності перевізника (експедитора) – вид страхування, який давно і успішно здійснюється в багатьох країнах світу.

Експедиція вантажів – це велика відповідальність. Тому експедиторські компанії – це команди професіоналів, які гарантують доставку вантажу в цілісності й схоронності. Для того щоб відгородити себе від непередбачених чинників і скоротити ризики, експедитори укладають договори на страхування цивільної відповідальності експедиторів вантажів. При цьому наявність подібного покриття є ще переважним фактором при виборі замовником транспортно-експедиційної компанії.

Що ж мається на увазі під страхуванням відповідальності експедитора?

Для порівняння: при страхуванні вантажу захищаються інтереси власника вантажу, а не експедитора; під страхуванням ж відповідальності за вантаж мається на увазі страхове покриття ризиків, пов’язаних з виконанням експедитором своїх зобов’язань перед клієнтами. Адже укладаючи договір на надання транспортно-експедиторських послуг, експедитор відповідає за збереження вантажу на всіх етапах його перевезення, перевалки та зберігання.

Відповідальність експедитора починається відразу після прийняття ним вантажу для перевезення і припиняється, коли вантаж переданий одержувачу або доставлений в кінцевий пункт відповідно до вказівок відправника і одержувача. Причини загибелі, втрати або пошкодження вантажів можуть бути найрізноманітнішими – від ДТП до крадіжки. На ці ризики доводиться до 80% всіх позовів, що пред’являються експедиторам.

В цілому ж цей вид страхування зазвичай включає в себе наступні ризики:

  • Основний ризик: втрата, загибель, пошкодження (псування) вантажу.
  • Порушення терміну доставки вантажу.
  • Неправильне засилання відправлення.
  • Додаткові витрати на пересилку на правильну адресу.
  • Заподіяння шкоди життю, здоров’ю або майну третіх осіб вантажем, що перевозиться.
  • Витрати на зменшення і запобігання збитку (перепакування, пересортування товару).

Ліміти відповідальності встановлюються за згодою сторін – як по кожному страховому випадку, так і за договором в цілому.

За окремими групами вантажів, які страховик може вважати більш схильними до певних ризиків – можуть встановлюватися окремі субліміти для виплати. Як правило це аудіо-, відео- техніка, мобільні телефони, фотоапаратура, скляні вироби, годинники, парфумовані вироби в скляній тарі, одяг і взуття, хутряні вироби, автомобілі та запчастини до них, вантажі, які вимагають при перевезенні певного температурного контролю (рефрижераторні вантажі ), спиртовмісні і тютюнові вироби.

Розрахунок вартості страховки може проводитися в двох варіантах:

  •  як відсоток від загальної вартості фрахту даного експедитора;
  •  як фіксована грошова сума за кожний транспортний засіб, що використовується експедитором.

На вартість можуть впливати різні чинники: тип вантажу, що перевозиться, маршрути перевезень, кількість власних і найнятих експедитором транспортних засобів, обсяг перевезень, франшизи, умови страхування і ліміти відповідальності.

При цьому слід пам’ятати, що експедитор звільняється від відповідальності за втрату або пошкодження вантажу, а також за прострочення в доставці вантажу, якщо вони сталися не з його вини, або обставин, наслідкам яких перевізник не міг запобігти. А це означає, що за загибель вантажу, викликану стихійними лихами і форс-мажорними обставинами, перевізник, згідно із законодавством, в переважній більшості випадків не несе відповідальності взагалі, а відшкодування за шкоду в результаті ДТП, розкраданні вантажу та ін. проводиться тільки при доведеній (найчастіше в судовому порядку) відповідальності перевізника/експедитора. Для таких випадків існує страхування вантажів, про яке ми вже розповідали в одній з наших публікацій.

Замовити дзвінок
Задати питання online